.

Mungesa e bashkëpunimit ndërkombëtar do të pengojë rimëkëmbjen ekonomike

Vitet pas krizës globale financiare 2007-2009 u karakterizuan nga vendosja e rregullave nga rregullatorët financiarë në të gjithë botën për të adresuar dobësitë e ekspozuara nga trazirat. Më e rëndësishmja, një Bord i Stabilitetit Financiar i riemëruar dhe i përforcuar (FSB), i cili raportonte në një seri të samiteve të G20, mbikëqyri procesin e ri-rregullimit.

Kjo kohë është e ndryshme. Shumë ndryshime rregullatore janë futur në të gjithë botën në dy muajt e fundit, kuptohet me nxitim, pasi politikëbërësit kombëtarë iu përgjigjën krizës Covid-19 me masa për të mbajtur rrjedhën e kredisë në sektorët më të prekur ekonomikë. Mjerisht, shenjat e bashkëpunimit ndërkombëtar janë të pakta. Nuk ka pasur samite emergjente.

A janë ndryshimet e bëra deri tani gjerësisht të qëndrueshme nga një vend në tjetrin, apo po fillon të zbulohet konsensusi ndërkombëtar nga FSB?

Ndryshimet në kërkesat e kapitalit kanë ndikuar kryesisht në tamponët e vendosur bankave që nga kriza e fundit nën titullin e përgjithshëm të rregullimit makroprudencial. Shumë bankierë kishin filluar të mendonin se shtesat makroprudenciale do të funksiononin vetëm në një drejtim: tamponet e vendosura në ngritje të kredisë do të mbaheshin në rënie. Përballë një rënie të mprehtë, rregullatorët ekonomikë kanë treguar fleksibilitet. Këto ndryshime përshkruhen zakonisht si të përkohshme. Pra, bankat që mund të përfitojnë nga fleksibiliteti i tanishëm.

Banka Qendrore Evropiane ka thënë që bankave të eurozonës do t’u jepet kohë “e bollshme” për të rindërtuar kapitalin. Banka e Anglisë ka thënë se koha do të ishte “e mjaftueshme”. Gjuhëtarët akademikë mund të debatojnë se cila fjalë nënkupton një periudhë më të gjatë. Fatkeqësisht, avokatët do të përfshihen nëse rregullatorët nuk thonë më qartë se çfarë kuptimi kanë.

Sidoqoftë, ekziston një shqetësim i mundshëm. Nicolas Véron i Institutit Peterson për Ekonominë Ndërkombëtare ka argumentuar se ndryshimet e Rezervës Federale në raportin e levave shtesë plotësojnë një shkelje serioze të ‘Bazelit III’. Fed ka përjashtuar zotërimet e bankave nga bonot e thesarit dhe nga llogaritja e pasurive të tyre, të cilat janë në mënyrë të qartë pjesë e përkufizimit të Bazelit. Véron paralajmëron se ndërsa ndryshimi në vetvete mund të mos jetë me pasoja të mëdha, “nëse konfirmohet tendenca e mosrespektimit, pasoja më të dëmshme mund të kenë vetë Shtetet e Bashkuara”.

Shpërndarja e kapitalit, është ajo ku divergjenca ndërkombëtare është më e dukshme. Rregullatorët në Evropë kanë marrë mendimin e rreptë se dividentët dhe blerjet duhet të pezullohen. Fed dhe Banka e Rezervave të Australisë ua kanë lënë bankave të vendosin nëse është e sigurt që të paguajnë një divident.

Disa shpjegime për këtë ndryshim janë të nevojshme. Për shembull, në vitin e kaluar, 73% e shpërndarjeve të bankave amerikane kanë qenë në formën e blerjeve të aksioneve, dhe vetëm 27% si dividentë, ndërsa në Evropë 96% e shpërndarjeve janë paguar si dividentë. Bankat amerikane morën përsipër vullnetarisht të pezullonin blerjet. The Guardian / bota.al